Ellos till Klintberg Niléhn

2014-08-27 14:07 Kristin Djerf  

Ellos byter ut katalogen mot ett magasin.

Istället för den traditionella Ellos-katalogen kommer Ellos framöver att göra tunnare inspirationsmagasin och skicka ut till kunderna.

Content marketing-byrån Klintberg Niléhn har fått uppdraget att göra tidningen tillsammans med Ellos.

Företaget har även hjälpt till att uppdatera innehållet på Ellos.se, som ska bli "en plats för idéer och inspiration", enligt ett pressmeddelande.

Det första magasinet av Klintberg Niléhn och Ellos kommer ut i mitten av oktober.

– Att få jobba med ett bolag som äger 20 procent av den nordiska marknaden för kläder på nätet är helt fantastiskt. Att de dessutom befinner sig i en mycket spännande fas gör
ju inte saken sämre. Det är ett av de riktigt stora prestigeuppdragen i Sverige just nu, säger Mårten Niléhn, vd på Klintberg Niléhn, i pressmeddelandet.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt