Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Elin af Klintberg: "Det känns häftigt"

Publicerad: 16 Maj 2014, 06:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:37

Klintberg Niléhn, som startade 2012, vann flera av de tunga priserna på Gudlbladet igår.


Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Contentbyrån Klintberg Niléhn öppnade för mindre än två år sedan, med målet att slå sig in i premiumsegmentet i content marketing-branschen.

Byrån drivs av Elin af Klintberg och Mårten Niléhn.

Inför Gulbladet var de nominerade i fem kategorier, och det blev guld i fyra av dem och silver i den femte.

Gulden kom i de tunga kategorierna "Bästa Kundtidning" (konsument), "Bästa omgörning", "Bästa omslag". Samt "Bästa nykomling".

Silvret kom i kategorin "Bästa formgivning".

– Det känns häftigt att som nykomling få guld i många av de prestiegefyllda klasserna. Det känns bra att kvalité verkar uppskattas. För det är det vi driver, att göra kundtidningar med högre kvalité, säger Elin af Klintberg till Dagens Media.

Läs en längre intervju med Elin af Klintberg i Dagens Medias content marketing-special (nummer 9, 2014), som kom ut i onsdags. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev