Elin af Klintberg: "Det känns häftigt"

2014-05-16 08:08 Simon Andrén  

Klintberg Niléhn, som startade 2012, vann flera av de tunga priserna på Gudlbladet igår.

Contentbyrån Klintberg Niléhn öppnade för mindre än två år sedan, med målet att slå sig in i premiumsegmentet i content marketing-branschen.

Byrån drivs av Elin af Klintberg och Mårten Niléhn.

Inför Gulbladet var de nominerade i fem kategorier, och det blev guld i fyra av dem och silver i den femte.

Gulden kom i de tunga kategorierna "Bästa Kundtidning" (konsument), "Bästa omgörning", "Bästa omslag". Samt "Bästa nykomling".

Silvret kom i kategorin "Bästa formgivning".

– Det känns häftigt att som nykomling få guld i många av de prestiegefyllda klasserna. Det känns bra att kvalité verkar uppskattas. För det är det vi driver, att göra kundtidningar med högre kvalité, säger Elin af Klintberg till Dagens Media.

Läs en längre intervju med Elin af Klintberg i Dagens Medias content marketing-special (nummer 9, 2014), som kom ut i onsdags. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Simon Andrén

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt