Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Electrolux fortsätter med "Kökspatrullen"

Electrolux Home fortsätter sin content-satsning "Kökspatrullen" med nya kampanjen "Vi skapar ditt drömkök".

Andrea Svanberg


Publicerad: 21 Maj 2014, 07:08
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:37

Ämnen i artikeln:

ElectroluxSpoon

Electrolux Home vill hjälpa till att skissa och planera nya kök till sina kunder med nya kampanjen "Vi skapar ditt drömkök".

Central i kampanjen är reklamfilmen där Electrolux tv-serie "Kökspatrullen" lyfts fram samtidigt som man uppmanar kunder att boka kostnadsfri köksrådgivning.

– Kökspatrullen producerades ursprungligen som en serie med webben som enda distributionskanal. Att Electrolux Home nu använder samma material i en reklamfilm ser vi som ett tecken på att content marketing kan användas på fler kreativa sätt än någon annan marknadsföringsform, säger Lars-Petter Steen, producent för serien och reklamfilmen.

Kampanjen innehåller också tidigare avsnitt av tv-serien samt köksreportage som presenteras på kampanjsajten.

Kampanjen har tagits fram av content-byrån Spoon som Electrolux samarbetar med sedan tidigare.

Arbetsgrupp

David Kvart, exekutiv producent

Lars-Petter Steen, producent

Moa Suominen, projektledare

Annika Sundström, kundansvarig

Lena Söder, ansvarig utgivare

Ämnen i artikeln:

ElectroluxSpoon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.