Electrolux fortsätter med "Kökspatrullen"

Electrolux Home fortsätter sin content-satsning "Kökspatrullen" med nya kampanjen "Vi skapar ditt drömkök".

Electrolux Home vill hjälpa till att skissa och planera nya kök till sina kunder med nya kampanjen "Vi skapar ditt drömkök".

Central i kampanjen är reklamfilmen där Electrolux tv-serie "Kökspatrullen" lyfts fram samtidigt som man uppmanar kunder att boka kostnadsfri köksrådgivning.

– Kökspatrullen producerades ursprungligen som en serie med webben som enda distributionskanal. Att Electrolux Home nu använder samma material i en reklamfilm ser vi som ett tecken på att content marketing kan användas på fler kreativa sätt än någon annan marknadsföringsform, säger Lars-Petter Steen, producent för serien och reklamfilmen.

Kampanjen innehåller också tidigare avsnitt av tv-serien samt köksreportage som presenteras på kampanjsajten.

Kampanjen har tagits fram av content-byrån Spoon som Electrolux samarbetar med sedan tidigare.

Arbetsgrupp

David Kvart, exekutiv producent

Lars-Petter Steen, producent

Moa Suominen, projektledare

Annika Sundström, kundansvarig

Lena Söder, ansvarig utgivare

Andrea Svanberg

Publicerad 2014-05-21 07.08Uppdaterad 2015-12-06 12.37

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: