Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

DUX väljer Klintberg Niléhn

Publicerad: 11 December 2015, 10:46
Uppdaterad: 11 December 2015, 10:48

Nu står det klart att säng- och möbelföretaget DUX väljer att samarbeta med content marketing-byrån Klintberg Niléhn.


DUX finns i dag i över 25 länder och drivs idag av tre syskon som är i fjärde generationens ägare. Och efter att ha haft ett par krisår storsatsar nu företaget inför framtiden och tar hjälp av content marketing-byrån Klintberg Niléhn.

Första resultatet av samarbetet kommer att synas under Stockholm Furniture Fair i februari, till vilken DUX och Klintberg Niléhn kommer att ta fram ”ett helt nytt tänk och koncept”.

– Det känns jättebra såklart. DUX är ett anrikt företag som gör väldigt bra grejer. Och det är kul att de, efter att ha haft några tuffa år, nu visar på en förändringsvilja och ett mod som är inspirerande, säger Elin af Klintberg, kreativ chef på Klintberg Niléhn till Dagens Media.

Vad har ni för planer framåt?

– Utmaningen för både oss och DUX är att både behålla arvet och företagets starka dna och samtidigt locka yngre målgrupper med ett modernt tilltal. Först och främst kommer vi att fokusera på event, print och plåtningar och tanken där är att vi ska ta ett steg in i framtiden vad gäller kommunikationen. Men det ska tilläggas: det är väldigt lätt att jobba med DUX eftersom allt från sängarna till möblerna håller otroligt hög kvalitet och designgrad.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.