De har flest vinstchanser i Guldbladet

Två byråer, OTW och Spoon, dominerar Guldbladet med nära hälften av nomineringarna i årets tävling.

I dag släpptes nomineringarna till content marketing-tävlingen Guldbladet.

Totalt har 97 bidragit nominerats och av dessa står OTW och Spoon för en stor majoritet.

Medan Spoon har 20 nomineringar i bland annat kategorierna "Årets kundtidning b2b" och "Bästa contentlösning" har OTW hela 27 nomineringar.

– Vi är självklart stolta över att vi och våra kunder fått så många nomineringar, flest av alla contentbyråer, vilket är ett styrkebesked i sig. Det blir ännu starkare när man väger in att vi är nominerade i alla 17 kategorier. Det visar att vi lyckas hålla bredd och spets, år efter år, säger OTW Communications vd Anders Rask till Dagens Media.

Elisabeth Thörnsten är vd på Swedish Content Agencies, som anordnar Guldbladet:

– Det är två stora content-byråer så det är inte märkligt att de får så många nomineringar. De har många kunder och är duktiga, säger hon till Dagens Media.

Är det ett problem att det är två byråer som är så dominerande i tävlingen?

– Nej, de står för en stor del men sedan finns det väldigt många andra namn också. Så här ser det ut i en hel del andra tävlingar i kommunikationsbranschen också fast där heter byråerna något annat.

Att Guldbladet slagit ett nytt rekord med 327 inskickade bidrag jämfört med 309 förra året är hon mycket glad över.

– Det är kul att vi ser en ökning och att fler vill vara med och tävla. Man ser också att det är fler företag som inte är content-byråer som deltar.

Inför årets tävling har som sagt 97 bidrag nominerats.

– Jag tycker att det är roligt att juryn valt att nominera så många och att kvaliteten är så hög.

LÄS OCKSÅ:

Dante Thomsen

Publicerad 2014-04-15 13.01Uppdaterad 2015-12-06 12.41

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: