Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Clas Ohlson lämnar Spoon – väljer Content Innovation

Publicerad: 10 April 2015, 06:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Content Innovation har anlitats för att förbättra Clas Ohlson Magazine och förstärka Clas Ohlsons varumärke.


Ämnen i artikeln:

Content InnovationClas Ohlson

Clas Ohlsons kundtidning Clas Ohlson Magazine är en del av företagets stora satsning på content marketing. Nu har contentbyrån Content Innovation tagit över produktionen från Spoon.

Resultatet har blivit en ny form och ett högre tempo där alla projekt i tidningen ska kunna genomföras under en helg.

– Vi vill skapa ett mervärde för våra kunder och stärka varumärket, säger Jenny Zimmerman, global marknadskordinator på Clas Ohlson, i ett pressmeddelande och fortsätter:

- Vi valde Content Innovation för deras känsla för att kommunicera på ett attraktivt och tilltalande sätt för att nå vår målgrupp.

Clas Ohlson Magazine distribueras i första hand till medlemmar i Club Clas. Från vecka 17 ska tidningen gå att hitta i svenska Clas Ohlson-butiker.

Andreas Leijon är vd på Content Innovation.

– Det är något speciellt med Clas Ohlson. Att jobba med ett företag som på bara ett år lockade över en miljon svenskar till sin kundklubb är förbannat stimulerande, säger han i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.