Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Citypaketet satsar på branded content

Publicerad: 25 April 2016, 07:19
Uppdaterad: 25 April 2016, 07:19

Intresset för nativeannonser och branded content ökar. Med anledning av detta har Citypaketet tagit fram sin egen branded content lösning som ska exponeras i deras digitala kanaler.


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Dagens Media berättade förra veckan om att attityden för sponsrat innehåll hos journalister är positiv.

Nu lanserar Citypaketet en ny satsning på nativeannonsering och branded content. Tanken är att de ska erbjuda annonsörer hjälp med att skapa tekniska och innehållsmässiga förutsättningar, samt exponering i Citypaketets digitala kanaler DN, GP och Sydsvenskan.

En av anledningarna uppger Citypaketet, är att en branded content-annons visat sig öka köpintentionen med 18 procent, och samhörigheten med varumärket med 9 procent jämfört med traditionell annonsering.

– Vi är långt ifrån först med att satsa på branded content, utan har medvetet suttit i båten för att iaktta utvecklingen. Men strategin att skynda långsamt funkar ju bara när man vet att man har de starkaste kanalerna. Få medier kan förverkliga potentialen med branded content på samma sätt som storstädernas morgonpress, säger Staffan Lönner, vd för Citypaketet i ett pressmeddelande.

Innehållsproduktionen i Citypaketet branded content sker i samarbete med Wasp och OTW.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.