tisdag28 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Brid – LRF Medias nya contentbyrå

Publicerad: 21 oktober 2014, 10:57
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:03

Namnet Brid ett slanguttryck för hybrid, säger bolagets irländska vd Colm O’Callaghan.


SA

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Som Dagens Media avslöjade tidigare i år satsar LRF Media på content marketing. I början av september startades bolaget, som leds av vd Colm O’Callaghan.

Nu är namnet bestämt – Brid.

Namnet Brid är ett slanguttryck för Hybrid, som betyder blandning, och för tankarna till miljö, enligt vd Colm O’Callaghan, som säger till Dagens Media att man ännu inte tagit fram någon logga.

– Vi fick namnet godkänt av Bolagsverket igår. Vi jobbar med loggan nu på en gång – vi träffar branding-folk nu på fredag

Enligt Colm O’Callaghan ligger Brids styrka i kombinationen mellan content marketing och kompetensen inom de gröna näringarna som LRF Media har för att hjälpa kunderna nå sina målgrupp med rätt och relevant innehåll.

Enligt O’Callaghan har bolaget "ett par fina uppdrag" på gång.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev