Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Brand New Content startar nytt bolag

Publicerad: 24 Augusti 2015, 11:10
Uppdaterad: 18 Augusti 2016, 11:04

Brand New Content-gruppen drar igång ett dotterbolag med tidigare Aftonbladet-chefen Klas Lindberg.


Brand New Content startar dotterbolaget Brand New Story. Brand New Content är i dag huvudsakligen inriktat på rörlig bild, men Brand New Story kommer framför allt att ha ett digitalt fokus.

Vd för det nya bolaget blir Klas Lindberg, som i våras lämnade Aftonbladet efter 15 år. Operativ chef blir Gustav Vidlund, som senast jobbat med koncept- och affärsutveckling på OTW.

– Vi ser att framtiden finns i innehållsdrivna digitala och särskilt mobila lösningar. Men därmed inte sagt att vi inte kan ta printuppdrag också. Tillsammans med Brand New Content skapar vi nu vi ett starkt erbjudande, säger Klas Lindberg till Dagens Media.

Verksamheten riktar sig både till b2c och b2b-kunder.

– Vi kommer att jobba på ett agilare sätt än de etablerade content marketing-bolagen där många har byggt upp sin verksamhet kring traditionella printaffärer. Den ryggsäcken slipper vi.

Gustav Vidlund har över 15 års erfarenhet inom content marketing.

– Det känns oerhört inspirerande att få vara med och bygga upp en ny, smart byrå med ett branschledande erbjudande, säger han.

Kommer ni att anställa?

– Självklart. Vi har Sveriges bästa innehållsmakare på armlängds avstånd så jag ser verkligen fram emot att sätta ihop landets mest kompetenta content marketing-team. Tillsammans med kraften i det erbjudande som redan finns inom Brand New Content-gruppen blir vi svårslagna, säger Klas Lindberg. 

Brand New Content startades 2012 av Pär Sundberg och Anders Sundberg.

Ingen av parterna vill avslöja hur mycket det nya bolaget ska omsätta det första verksamhetsåret, eller hur ägarförhållandena ser ut.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.