Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Brand new content förstärker med trio

Publicerad: 19 Juni 2019, 13:18

Måns Nilsson, Anna Norström och Peter Lindberg.

Contentbyrån Brand new content tar in tre nya namn när bolaget växer. Måns Nilsson, Anna Norström och Peter Lindberg rekryteras till dotterbolaget Brand new story.


Ämnen i artikeln:

Content Marketing

Brand new content-gruppen har kunder som Klarna, Swish, Tele2 och Svenska fotbollförbundet i sin portfölj. 

Nu värvar man tre nya namn till gruppens riktade content marketing-verksamhet – Story – som befinner sig i en expansiv fas. 

Anna Norström, Måns Nilsson och Peter Lindberg. 

Anna Norström, har varit redaktör på bland annat Spoon och Aftonbladet, rekryteras som kundansvarig hos en ännu ej offentligt kommunicerad kund.

 Måns Nilsson anställs som chief content officer. Han har lång erfarenhet av att arbeta med stora varumärken, bland annat som redaktionschef på Appelberg. 

Peter Lindberg var senast Sverigechef för Qicraft/Technogym och tidigare säljchef på MTG TV och på Lagardère Sports. Han går in som business director, med ansvar för att driva nya intäkter och utveckla nya och befintliga affärsområden, bland annat kring bemannings- och konsultlösningar. Peter Lindberg börjar sin anställning per den 17 juni.

– Jag är oerhört glad och stolt över att de här tre toppkrafterna ansluter. Vi förstärker leverans och relation med befintliga kunder, men ökar också kapaciteten att ta oss an nya spännande uppdrag, säger Klas Lindberg, vd för Brand New Story, i en kommentar. 

–  I en tid när kommunikationsdisciplinerna allt mer flätas samman har vi kompetensen som krävs för att ta kundernas kommunikation till nya höjder i alla format och kanaler. Det känns minst sagt inspirerande, säger Måns Nilsson. 

Anna Norström:

– Jag har precis inlett ett drömjobb för en drömkund. Och det känns kul att vara en del av Brand new content-gänget.

Peter Lindberg: 

– Brand new content-gruppen sitter på Sveriges förmodligen bästa nätverk vad gäller redaktionell kompentens. Samtidigt är behovet stort ute på marknads- och kommunikationsavdelningarna som omorganiserar och moderniserar sitt sätt att jobba. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med gänget hjälpa till med att tydliggöra och nå ut bättre med hur vi kan hjälpa bolagen på sin resa. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Content Marketing

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev