Bonnier News tar över Wasp

Bonnier News Brand Studios chef Anna Arvidsson om förvärvet av contentbyrån: "Vår vision är att bli bäst i världen på kommersiell storytelling".

Bonnier News har sedan tidigare haft ett 70 procentigt ägande över contentbyrån Wasp, som sedan 2013 varit en del av Bonnier News innovationsavdelning Bonnier News Brand Studio. Som en del av Bonniers satsning på kommersiell storytelling tas nu byrån över till 100 procent.

– Att ha ett 100 procentigt ägande ligger helt i linje med vår strategi, där vi har fullt ägandeskap av våra produkter och produktstrategi. Vi är mycket nöjda med hur vår utveckling har sett ut, och kommer att fortsätta flytta fram positionerna med full kraft för att ta ännu fler andelar av content marketing-marknaden, kommenterar  Bonnier News försäljningsdirektör Alexander Lydecker.

Byråns 25 medarbetare kommer nu att fullt ut ingå i Bonnier News Brand Studio.

– Vi har med Bonnier News som huvudägare haft en mycket framgångsrik utveckling så här långt. När vi nu vi vill ta nästa steg känns det som perfekt tajming att Bonnier News blir helhetsägare av bolaget. Det här underlättar både utvecklingen av erbjudandet och integrationen med Bonnier News Brand Studio, kommenterar Wasp Communications vd och grundare, Jonas Nilsson.

Bonnier News Brand Studio utvecklar och producerar kreativa koncept för annonsörer, med garanterad räckvidd genom Bonnier News fem publicister. Målet är att göra ett avgörande avtryck inom den växande content marketing-marknaden. I höstas utsågs Bonnier News Brand Studio till Vä̈rldens tredje bästa native-byrå på Native Advertising Awards i Berlin.

– Vår vision är att bli bäst i världen på kommersiell storytelling. Med vårt nya gemensamma erbjudande kommer vi att växla ut och bli en full servicebyrå, kommenterar Anna Arvidsson, som är chef för Bonnier News Brand Studio.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-05-23 08.23Uppdaterad 2018-05-23 08.58