Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Arla bakom TV4:s nya storsatsning

Publicerad: 14 Januari 2015, 08:59
Uppdaterad: 14 Januari 2016, 13:32

TV4:s nya förkvällsprogram "Vardagspuls" med Agneta Sjödin och Kristin Kaspersen produceras tillsammans med Arla.


Ämnen i artikeln:

ArlaTV4

I dag presenterade TV4 sin nya eftermiddagssatsning efter "Förkväll" som sändes för några år sedan.

Det nya programmet "Vardagspuls" handlar om livsstil och hälsa och kommer att sändas varje vardag under våren och hösten, klockan 17.55-18.55.

Programledare blir TV4-stjärnorna Agneta Sjödin och Kristin Kaspersen som ska axla programledarrollen varannan vecka.

"Vardagspuls" produceras i samarbete med Arla som har kommit på programidén tillsammans med TV4.

– Arla har länge förknippats med matinspiration, men även hälsa är en viktig byggsten i vår strategi. Vi vill göra ett avtryck och hjälpa svenskarna till ett hälsosammare liv, säger Patrik Hansson, affärsområdeschef på Arla Sverige, till Dagens Media.

Programmet är en redaktionell produkt med TV4 som ansvarig utgivare. Kärnmålgruppen är "kvinnor mitt i livet".

Arla kommer att exponeras som sponsor före och efter programmet.

– Mejeriprodukter är en naturlig del av en hälsosam kost, men programmet kommer inte att ha fokus bara på det. Det handlar om mat, motion och allt som kan hjälpa folk att bli hälsosammare, säger Patrik Hansson.

Han ser gärna fler hälsorelaterade företag som samarbetspartner kring programmet och den tillhörande digitala satsningen.

– Vi bjuder in fler företag att ta kontakt med oss eller TV4.

Parallellt med tv-programmet kommer "Vardagspuls" att finnas på nätet, på en sajt separat från TV4 och Arla och drivet som ett eget bolag, men med tydlig koppling till programmet.

Arla kommer att synas på reklamplats på sidan, och det kommer även att finnas möjlighet för andra att annonsera.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ArlaTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev