Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Appelberg och Berghs utökar samarbetet

Under hösten kommer Appelberg och Berghs erbjuda två nya kurser inom digital kommunikation, pr och medieträning.

Dante Thomsen


Publicerad: 03 September 2014, 12:23
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:30

Ämnen i artikeln:

Berghs School of Communication

Parterna har samarbetat sedan hösten 2013 och de nya kurserna innehåller bland annat utbildning om film, hur man ska hantera medieanstormningen från sociala medier och dylikt.

– Appelberg har 25 års erfarenhet av content marketing. Samarbetet med Berghs ser vi som en fantastisk möjlighet att kunna dela med oss av vår kunskap, säger Maria Westman som är chef för produktion och affärsutveckling på Appelberg, i ett pressmeddelande.

Utbildningarna skräddarsys efter respektive företags enskilda behov.

– Höstens kurser ligger helt i linje med vad branschen i dagsläget efterfrågar i en värld som i allt större utsträckning kommunicerar med rörliga bilder, samtidigt som kanalvalen blir allt mer gränsöverskridande, säger Cecilia Sjödin, projektansvarig för kurserna på Berghs, i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.