Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Appelberg hittar norsk partner

Appelberg drar igång ett strategiskt samarbete med det norska content marketing-bolaget Metro Branding.


Publicerad 2014-11-26 06:46
Uppdaterad 2015-12-06 12:21

Ämnen i artikeln:

Appelberg

Dela artikeln:

Syftet med partnerskapet är att Metro Branding och Appelberg ska kunna samarbeta kring nordiska uppdrag samt att de tillsammans ska kunna leverera bättre service till internationella kunder.

– Appelberg och Metro Branding delar samma tänk kring content marketing och hur man skapar effektiv kommunikation i alla kanaler. Det krävs både god insikt i kundernas affär och varumärke, hög kreativitet och ett gediget hantverk, säger Appelbergs vd Calle Ericsson i ett pressmeddelande:

Paal-André Schwital är partner och styrelseordförande för Metro Branding:

– Vi upplever att våra kunder blir allt mer internationella. Både nordiska och internationella företag ser gärna Skandinavien och Norden som en gemensam marknad. Det är viktigt för oss att finnas på plats på samma arenor som våra kunder så att vi kan ta tillvara deras behov oberoende av gränser, språk och marknader, säger han i pressmeddelandet.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.