Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Appelberg gör tidning åt Sapa

Publicerad: 9 April 2014, 10:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Aluminiumföretaget Sapa gör tillsammans med Appelberg en kundtidning på 17 språk. "Shapes", som magasinet kallas, kommer att fokusera på branschfrågor.


Sapa har tidigare distribuerat en kundtidning med fokus på verksamheten genom kundernas ögon. Med det nya magasinet "Shapes" är målet att bevaka marknaden och aluminium ur ett bredare perspektiv.

– Det här känns jättekul och vi är glada över samarbetet med Sapa, vars verksamhet passar bra in hos Appelberg. De är en kund med internationell verksamhet och den typen av publicering är vi bra på. Första numret är klart och vi har tillsammans med Sapa jobbat på det länge, så det är väldigt skönt att vi nu är ute med det, säger Calle Ericsson, vd för Appelberg, till Dagens Media.

För att nå ut till Sapas olika marknader så kommer magasinet att göras på 17 olika språk. En utmaning, uppger Calle Ericsson.

– Vi är duktiga på att göra globala tidningar med content. Men då vi gör det väldigt brett geografiskt sett så ligger utmaningen i att få innehållet relevant och intressant för väldigt breda grupper. Samtidigt så går det ju ut till läsare som är intresserade av detta område, säger han.

"Shapes" utkommer två gånger per år och innehåller 24 sidor med fokus på aluminiummarknaden. Upplagan ligger på omkring 50 000 exemplar. Första numret kom ut i mars och nummer två ges ut under hösten.

Pär Ullrich

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.