Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

AMF satsar på trendmagasin

Publicerad: 4 September 2014, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:30

Make Your Mark gör retail-magasin för AMF Fastigheter.


Ett av Sveriges största fastighetsbolag, AMF Fastigheter, satsar på content marketing i sin kommunikation. Byrån Make Your Mark, som numer ägs av Aller media, driver arbetet. Resultatet som nu lanseras är Inside Retail News – ett magasin om retail som riktar sig främst till befintliga kunder och personal i de Stockholms gallerior som bolaget driver.

I första numret skriver Martin Gelin om trender i USA och Joakim Levin berättar historien om jeansmärket Nudie. Magasinet, som kommer ut en gång i kvartalet, är nominerat till Svenska Designpriset 2014.

– Vi kände att det var dags att ta ett omtag och bredda oss i vår kommunikation med våra kunder och branschkollegor. I stället för att bara blicka inåt vill vi i stället skapa ett magasin där vi kombinerar nyheter från våra handelsplatser med en stor portion utåtblickande säger Anders Pettersson, kommersiell chef retail hos AMF Fastigheter i ett pressmeddelande.

Andra bolag i Make Your Marks kundportfölj är bland annat Kappahl, NK, Vällingby City, Statoil och Formex.

– AMF Fastigheters fastighetsbestånd är begränsat till Stockholmsregionen. De driver en rad spännande utvecklingsprojekt, bl.a. Urban Escape Stockholm intill Brunkebergstorg. Att vara med på den resan och att få jobba med den här typen av magasin där kunden vågar ta ut svängarna är fantastiskt roligt, säger Anders Ingårda, vd på Make Your Mark, i presssmeddelandet.

AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsföretaget AMF.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.