Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Allt om Stockholm ska göra stockholmarna mer spontana

Publicerad: 25 juni 2014, 08:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:20

Allt om Stockholm inleder ett samarbete med evenemangstjänsten Spontano. Målet är att göra sajten mer attraktiv för annonsörer och läsare.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Den Schibsted-ägda sajten Allt om Stockholm innehåller redan artiklar och tips om aktuella evenemang. Nu kompletteras den redaktionella biten av Spontano, en tjänst som gör att sajtens läsare nu både kan hitta och köpa biljetter dagsaktuella evenemang.

– Samarbetet är ett bra exempel på hur vi som publicister kan hitta relevanta partners som specialiserat sig på en viss typ av tjänst. Genom vår räckvidd och vårt innehåll kan vi sedan bygga varandras affärer tillsammans, säger Allt om Stockholms vd John Goliats till Dagens Media.

Enligt honom kommer samarbetet med Spontano göra att sajten blir mer attraktiv både för besökare och annonsörer.

– Det är en tjänst som kompletterar vår sajt så att den helt enkelt blir bättre och på sikt leder till ökad räckvidd och högre lojalitet bland våra användare vilket gynnar våra annonsörer.

Vad erbjuder ni Spontano?

– Allt om Stockholm erbjuder Spontano den största och mest kompletta plattformen inom nöje i Stockholm. Våra användare är ofta ute efter att aktivera sig på olika sätt och genom vårt samarbete kan Spontano bygga kännedom om sitt varumärke och driva försäljning.

Hur ser samarbetet ut rent ekonomiskt?

– Det är en överenskommelse mellan oss och Spontano så det vill jag inte kommentera.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev