Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Aller Media köper OTW

Publicerad: 21 Juni 2016, 07:08
Uppdaterad: 21 Juni 2016, 08:11

UPPDATERAD. Har förhandlat en längre tid.


I dag klockan 10 presenteras Aller Medias köp av OTW, något som tidningen Resumé var först med att berätta.

Enligt uppgift till Dagens Media har förhandlingar mellan Stampen och Aller Media pågått en längre tid, sedan början på året.

Det har också funnits planer på att sälja Minnesota och Modern women media.

Under processens gång ska Stampen också ha förhandlat med flera andra intressenter.

I och med köpet av OTW stärks nu erbjudandet inom content marketing. Sedan tidigare äger Aller Media Make Your Mark, som bolaget köpte 2014.

– OTW är ett företag i framkant med en bevisad förmåga att leverera såväl lönsamhet som kreativ höjd och kvalitet i verksamheten. Målsättningen är att vi med utgångspunkt i Aller medias redan starka innehåll ska kunna ta ytterliare kliv i riktning mot ett breddat erbjudande inom content marketing, säger Bodil Ericsson Torp, vd för Aller media i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– För OTW:s del innebär affären en möjlighet att dra nytta av vårt breda nätverk och en möjlighet att bredda sin verksamhet till en nordisk plattform.

Anders Rask är vd för OTW:

– Jag är väldigt glad över att OTW nu blir del av Aller media. De är oerhört starka på innehåll och erbjuder oss en bredd som vi och våra kunder annars inte hade haft tillgång till, säger han i pressmeddelandet.

Anders Rask kommer att fortsätta som vd för OTW.

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.