Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Aller köper DG Communications

Publicerad: 18 augusti 2014, 06:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:31

Aller Media köper danska content marketingbolaget Datagraf, där svenska DG Communications ingår.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Det är det andra content marketing-bolaget som Aller Media köper på kort tid. I juni tog Aller över ägarskapet av Make Your Mark, och bytte samtidigt namn på content marketing verksamheten från Aller Custom Publishing till Make Your Mark.

Nu köper Aller Media den danska koncernenen Datagraf, där Datagraf Communications och DG Media ingår. Koncernen har även verksamhet i Norge och Sverige, däribland svenska dotterbolaget DG Communications som bland annat ger ut SAS-tidningen Scanorama.

" Köpet gör Aller till en av Nordens största aktörer inom kundtidningar och ska på sikt göra Aller till nordisk marknadsledare inom det växande content marketing-området", skriver Aller Media i ett pressmeddelande.

Datgrafkoncernen omsätter "tresiffrigt miljonbelopp" och har 144 anställda. Enligt pressmeddelandet fortsätter Datagraf Communications och DG Media efter köpet som självständiga verksamheter med bibehållen personalstyrka och ledning.

Med tiden hoppas Aller Media dock hitta möjliga samarbetsområden mellan verksamheterna.

Svenska DG Communications har 16 anställda och omsätter 36 miljoner kronor.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev