Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Alex och Sigge i ny If-kampanj

Alex Schulman och Sigge Eklund medverkar när OTW producerar kortfilmer för försäkringsbolaget If.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Juni 2014, 07:56
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:36

Ämnen i artikeln:

If

I dag lanserar försäkringsbolaget If så kallade life hacks, små tips som gör livet enklare. Tipsen kommer genom kortfilmer som OTW tagit fram, och kanalen är främst Youtube.

Alex Schulman och Sigge Eklunds podcast har If som huvudsponsor. Nu tas ett nytt steg i samarbetet då poddprofilerna medverkar i två av filmerna.

I "Fixa grillglöden med Alex Schulman" berättar han hur man får bra grillglöd utan tändvätska. Parhästen Eklund vill inte vara sämre, och visar i en annan film hur man bäst separera ägg-gulan från vitan.

Totalt producerar OTW sex life hacks-filmer, under namnet If Smart, för försäkringsbolaget.

– Det är alltifrån hur man håller växterna vid liv när man åker på semester till att tända grillen utan tändvätska, säger Kajsa Svärd, ansvarig för marknads-pr vid If, till Dagens Media.

Ämnen i artikeln:

If

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.