Aftonbladet skapar "lotteriredaktion"

2015-01-29 06:18  

Svenska Medaljlotteriet och Aftonbladet inleder långsiktigt samarbete.

Som ett led i det nya partnerskapet upprättas en Guldredaktion som ska producera innehåll till alla mediehusets kanaler. Roger Magnergård är presschef på Svenska Medaljlotteriet.

– Guldredaktionen kommer bevaka svensk idrott och svenska idrottstalanger. Redaktionen kommer också vara med när priserna i lottdragningen delas ut av våra ambassadörer, säger han till Dagens Media.

Medaljlotteriets vinst går till att stödja svensk idrott och svenska idrottstalanger. Ambassadörerna består av några av våra största sportstjärnor, som till exempel skidåkaren Charlotte Kalla, höjdhopparen Stefan Holm och simmerskan Sarah Sjöström.

– Vi har sagt att samarbetet till en början ska löpa över tre år, sedan kommer vi utvärdera, säger Roger Magnergård.

Satsningen kommer göras med hjälp av Aftonbladets Partnerstudio som arbetar content marketing.

Jan Helin, Aftonbladets publisher, berättar i ett pressmeddelande att han är mycket glad över det nya samarbetet.

– Det är ett viktigt första steg för vår nyinrättade Partnerstudio. Innehållet kommer att vara tydligt uppmärkt för läsarna och stärka vår sportbevakning på ett engagerande sätt, samtidigt som vi blir en del i en underhållande satsning som syftar till att stödja återväxten inom svensk idrott, säger han.

Svenska Medaljlotteriet har samma ägare som Svenska Postkodlotteriet.

Jonas Löfvenberg

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt