Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Aftonbladet skapar "lotteriredaktion"

Publicerad: 29 Januari 2015, 05:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Svenska Medaljlotteriet och Aftonbladet inleder långsiktigt samarbete.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Som ett led i det nya partnerskapet upprättas en Guldredaktion som ska producera innehåll till alla mediehusets kanaler. Roger Magnergård är presschef på Svenska Medaljlotteriet.

– Guldredaktionen kommer bevaka svensk idrott och svenska idrottstalanger. Redaktionen kommer också vara med när priserna i lottdragningen delas ut av våra ambassadörer, säger han till Dagens Media.

Medaljlotteriets vinst går till att stödja svensk idrott och svenska idrottstalanger. Ambassadörerna består av några av våra största sportstjärnor, som till exempel skidåkaren Charlotte Kalla, höjdhopparen Stefan Holm och simmerskan Sarah Sjöström.

– Vi har sagt att samarbetet till en början ska löpa över tre år, sedan kommer vi utvärdera, säger Roger Magnergård.

Satsningen kommer göras med hjälp av Aftonbladets Partnerstudio som arbetar content marketing.

Jan Helin, Aftonbladets publisher, berättar i ett pressmeddelande att han är mycket glad över det nya samarbetet.

– Det är ett viktigt första steg för vår nyinrättade Partnerstudio. Innehållet kommer att vara tydligt uppmärkt för läsarna och stärka vår sportbevakning på ett engagerande sätt, samtidigt som vi blir en del i en underhållande satsning som syftar till att stödja återväxten inom svensk idrott, säger han.

Svenska Medaljlotteriet har samma ägare som Svenska Postkodlotteriet.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.