Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Aftonbladet och Compricer i nytt samarbete

Publicerad: 26 Mars 2015, 14:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

Compricer anlitar Aftonbladets partnerstudio. Duon ska lansera ekonomisajten "Spara smart" som blir en del av Aftonbladet.


Compricers tjänst låter användare jämföra olika erbjudanden från banker och försäkringsbolag. Nu ska Aftonbladet och Compricer lansera en ny sajt och tjänst, ”Spara smart”. Sajten görs av Aftonbladets partnerstdui.

Sigge Ennart är chef för partnerstudion:

– Det är ett sätt att sy ihop ekonomiinnehåll från Aftonbladet med Compicers tjänst. Vi vill ta läsarna ett steg till och hjälper dem att hitta bättre lösningar med banker och försäkringsbolag, säger han till Dagens Media.

Vilken målgrupp vänder ni er till?

– Det är ju lite spännande att se att vi i Sverige är så väldigt lojala mot banker och liknande, trotts att vi ibland förlorar tusentals kronor på det. Så målgruppen är stor på det sättet, det är alla som vill hitta en bättre deal.

Var kommer kampanjen att synas?

– Det här blir en del av Aftonbladet.

Bo Svernström går från att vara redaktör på Aftonbladets ”Min ekonomi” till att bli redaktör för ”Spara Smart”.

– I det här fallet är Compricer som klippt och skuren för oss eftersom vi sysslar med journalistisk rådgivning. Compricer är ett sådant verktyg som läsarna kan ha användning för, säger han och fortsätter:

– Med Compricer kan vi erbjuda jämförelser mer kontinuerligt och som annars skulle kräva mycket resurser från oss.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.