Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Content marketing

2014 – året då alla ville erövra begreppet content marketing

Publicerad: 23 December 2014, 05:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:17

Content marketing-hajpen började under 2013 och eskalerade under 2014.


Ämnen i artikeln:

Content MarketingSpoon

Alla företag som på något sätt verkar i - eller angränsar till - områdena medier och markandsföring blev plötsligt content-specialister och tävlade om att värva ny personal med "content" i titeln på visitkortet. "Det här är inget nytt", försökte somliga hävda.

Men det lyckades föga.

Content marketing är hett bland dem som sitter på pengapåsen, och då vill alla vara med och surfa på vågen.

I dragkampen om uppdragen kom definitionen av begreppet att hamna i fokus. På Dagens Medias sajt pågick en lång och hetsig debatt mellan olika aktörer på marknaden, där samtliga försökte påvisa varför just deras idéer kring content marketing var de rätta.

Till slut satte Björn Owen Glad på contentbyrån Spoon ner foten och manade till lugn.

" Min son är två år gammal och har inte riktigt lärt sig skilja på mitt och ditt. Ser han en blå spade i en sandlåda får han något suddigt i blicken och ropar upprört 'min spade'. På samma sätt har vi i dag sett hur olika aktörer inom content marketing käbblar och bär sig åt som tvååringar på jakt efter en blå content-marketing-spade", skrev han.

LÄS ÄVEN:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Content MarketingSpoon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev