Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medier

CNN världens främsta internationella nyhetsvarumärke

Publicerad: 4 November 2016, 10:35
Uppdaterad: 4 November 2016, 10:35

CNN når ut till 36 procent av de köpstarka internationella konsumenterna. Det amerikanska mediehuset sopar därmed banan med konkurrenterna i undersökningen Ipsos Affluent Survey Global.


Ämnen i artikeln:

CNNBBC

CNN har en dominerande ställning inom internationella nyheter i Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Stillahavsområdet samt Latinamerika. Det amerikanska mediehuset når ut till 36 av den köpstarka målgruppen, definierad som de 13 till 18 topprocenten av de vuxna efter inkomst.

Tvåan BBC når ut till 27 procent av den köpstarka målgruppen och ställningen är ännu mer överlägsen jämfört med andra nyhetsaktörer såsom Sky News (24 procent räckvidd), euronews (20 procent) och Al Jazeera English (10 procent). CNN ligger också långt framför varumärken för affärsnyheter, såsom Bloomberg (15 procent) och CNBC (14 procent).

– I decennier har CNN varit den nyhets- och informationskälla som målgrupper över hela världen har vänt sig till för att få opartiska och trovärdiga nyheter och information”, kommenterar Rani Raad, direktör för CNN International Commercial och fortsätter:

– I takt med att vi fortsätter att investera i innehåll och plattformar utgör den här undersökningsstatistiken ett bevis på vårt varumärkes oöverträffade skala och en kombination av TV och digitala medier som når ut till fler målgrupper än någon annan”.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

CNNBBC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev