Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medier

CNN världens främsta internationella nyhetsvarumärke

CNN når ut till 36 procent av de köpstarka internationella konsumenterna. Det amerikanska mediehuset sopar därmed banan med konkurrenterna i undersökningen Ipsos Affluent Survey Global.


Publicerad 2016-11-04 10:35
Uppdaterad 2016-11-04 10:35

Ämnen i artikeln:

CNN

Dela artikeln:

CNN har en dominerande ställning inom internationella nyheter i Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Stillahavsområdet samt Latinamerika. Det amerikanska mediehuset når ut till 36 av den köpstarka målgruppen, definierad som de 13 till 18 topprocenten av de vuxna efter inkomst.

Tvåan BBC når ut till 27 procent av den köpstarka målgruppen och ställningen är ännu mer överlägsen jämfört med andra nyhetsaktörer såsom Sky News (24 procent räckvidd), euronews (20 procent) och Al Jazeera English (10 procent). CNN ligger också långt framför varumärken för affärsnyheter, såsom Bloomberg (15 procent) och CNBC (14 procent).

– I decennier har CNN varit den nyhets- och informationskälla som målgrupper över hela världen har vänt sig till för att få opartiska och trovärdiga nyheter och information”, kommenterar Rani Raad, direktör för CNN International Commercial och fortsätter:

– I takt med att vi fortsätter att investera i innehåll och plattformar utgör den här undersökningsstatistiken ett bevis på vårt varumärkes oöverträffade skala och en kombination av TV och digitala medier som når ut till fler målgrupper än någon annan”.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.