Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

CNN största nyhetsvarumärket

Publicerad: 14 Juni 2016, 09:48
Uppdaterad: 14 Juni 2016, 09:54

Ipsos årliga studie över mediekonsumtion i Europa visar att CNN är Europas ledande nyhetsvarumärke.


Ämnen i artikeln:

CNN

Den årliga Ipsos Affluent Survey Europe visar att CNN är Europas främsta nyhetsvarumärke sett till mediekonsumtion. På andra plats kommer Sky News och på tredje plats BBC.

Studien visar att CNN når ut till 35 procent av Europas "elitbefolkning" via linjärt tv-tittande eller digitala plattformar. Begreppet "elitbefolkning" definierar Ipsos som huvudinkomsttagare i topp 20 procent av hushållen, vilket motsvarar topp 13 procent av de vuxna i Europa i åldern 21 och uppåt.  

Resultaten av undersökningen:

 

 

Ipsos Affluent Survey Europe, tidigare känd som European Media Survey (EMS) infördes 1995 för att mäta både internationell och nationell media samt tv, print och webb. Tanken med studien är att erbjuda en fördjupad syn på medieanvändning bland Europas rika och inflytelserika personer. Mer information om studien hittas här.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

CNN

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.