Bonnier och vinkompassen i samarbete

2017-08-11 09:52 Janne Naess  
Tobias Nissen och Alexander Lydecker. Foto: Pressbild

"Vi har redan betydande intäkter från vinbranschen och nu tar vi nästa steg för att bli ännu bättre", säger Alexander Lydecker. De första gemensamma annonslösningar lanseras under hösten.

Bonnier News och Vinkompassen ingår ett strategiskt partnerskap för att skapa annonslösningar för vinbranschen. Under året har de tillsammans lagt resurser på att testa framtida annonsformat i segmentet vin.

Tobias Nissen är vd på Vinkompassen:

–Tillsammans med Bonnier kommer vi kunna erbjuda möjligheter att nå rätt konsument med rätt vin i rätt kanal oavsett om det handlar om kampanjer för viner i beställningssortimentet eller i det fasta sortimentet. Vi ser redan en utveckling där våra kunder i allt högre grad ger Vinkompassen förtroendet att ansvara för hela marknadsbudgeten kopplad till nya produktlanseringar, kommenterar han.

Under hösten kommer de första gemensamma annonslösningarna att lanseras. Vinkompassen kommer ansvara för försäljningen av de nya produkterna där den primära målgruppen är svenska vinimportörer.

– Vi har redan betydande intäkter från vinbranschen och nu tar vi nästa steg för att bli ännu bättre. Vinkompassens datadrivna arbetssätt kombinerat med våra varumärken och räckvidd skapar unika möjligheter för oss att tillsammans ta ett helhetsansvar för våra kunders kampanjer under hela produktlivscykeln, säger Alexander Lydecker, som är försäljningsdirektör för Bonnier News.

Satsningen är en del av Bonnier News strategi att stärka sina erbjudanden i olika nischer.

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt