Bojan Djordjic gör reklam i morgonrock

2017-08-11 10:56  

Experten slipper kostymen i Viaplays nya reklamfilm."Vi passade på att flörta lite med våra användare", säger Ira Gladnikoff, som är chef för Viaplay.

I dag rullas Viaplays nya reklamkampanj ut i social medier, digitalt och på tv. Frontar gör fotbollspelaren och Viasats egen expert Bojan Djordjic. Reklamfilmen visar en lite mer avslappnad sida av experten, som i studion alltid bär kostym – han är nämligen filmad i morgonrock.

–Vi passade på att flörta lite med våra användare då vi gärna bestämmer själva när och var vi vill uppleva film, sport och serier. Just friheten med Viaplay lyfter vi fram i kampanjen genom att låta Bojan Djordjic promenera genom överdrivet många vardagliga platser och berätta var han själv väljer att uppleva Viaplay, kommenterar Ira Gladnikoff som är chef för Viaplay.

Hon fortsätter:

– Eftersom Viaplayär leverantör av digital underhållning för serier, filmer, sport och barninnehåll ville vi göra en underhållande film med glimten i ögat som träffar hela vår målgrupp och samtidigt berättar att vi har mycket mer än våra exklusiva sporträttigheter.

Kampanjen, som producerats av Inhouse Viaplay, rullas ut i samband med att de stora  sportligorna drar igång på kanalen.

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt