Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medier

Årets mediehus är Borås Tidning

Publicerad: 31 Maj 2017, 18:00
Uppdaterad: 31 Maj 2017, 20:35

Bild 1/4  Stefan Eklund och Håkan Palmborg från Borås Tidning tar emot pris för Årets lokala mediehus. Foto: Alexander Donka

ÅRETS LOKALA MEDIEHUS. "Lyckas marknadsanpassa sina produkter för att öka möjligheterna för riksannonsörer att synas."


Ämnen i artikeln:

Årets Lokala Mediehus

Under Dagens Medias gala Årets lokala mediehus uppmärksammas de lokala annonsmarknaderna och pris delas ut till framgångsrika lokala aktörer.

Fyra aktörer var nominerade till Årets lokala mediehus men det är Borås Tidning som går hem med titeln Årets mediehus.

Priset delades ut av Anders Sjösten, vd på Mediekompaniet och Dagens Medias chefredaktör Niclas Rislund.

– Vi har en lokal förankring. Jag tror att man känner att när man går in hos oss så känner man att vi gör något viktigt. Sedan har vi en bra kommersiell struktur som stödjer det, säger Stefan Eklund, chefredaktör på Borås Tidning, när han svarar på frågan varför just Borås Tidning vann.

Vad kan andra lära av er?

– Allt!, svarar Stefan Eklund skämtsamt.

Ja, men vad specifikt?

– Nej, men jag vet inte vad jag ska säga, jag är bara så glad nu, fyller marknadschefen Håkan Palmborg i, som också tog emot pris på scen. 

Så lyder motiveringen:

"Med en stark acceleration tar man stora kliv framåt. Vikten av relevans och lokal förankring är viktigare än någonsin, man lyckas samtidigt att marknadsanpassade sina produkter för att öka möjligheterna för riksannonsörer att synas, vilket gett direkt och synliga resultat."

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Årets Lokala Mediehus

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.