13 svenska nomineringar i INMA Awards

Bland de som kan vinna pris under årets tävling finns Mittmedia, Aftonbladet och Upsala Nya Tidning.

INMA Awards (The International News Media Association) är en internationell tävling för marknadsföring och försäljning för nya medieföretag och idéer.

Tävlingen består sammanlagt av 195 finalister i 20 oilka kategorier.

Under fjolårets INWA Awards hade de svenska mediehusen totalt sju nomineringar. Inför årets tävling har den siffran nästan fördubblats, antalet svenska nomineringar i år landar på totalt 13 stycken.

Här är alla svenska nomineringar:

Aftonbladet – i kategorin "Bästa användningen av video".

Aftonbladet – i kategorin "Bästa användningen av ny teknik för att generera intäkter och engagemang".

Bonnier News i kategorin "Bästa idéen för att öka reklamförsäljningen eller behålla annonseringsklienterna"

Bonnier News Brand Studio – i kategorin "Bästa användningen av ny teknik för att generera intäkter och engagemang".

Bonnier News Brand Studio – i kategorin "Bästa marknadsföringslösning för en annonseringsklient".

Dagens Nyheter – i kategorin "Bästa nya innehålls- eller prenumerationsinitiativ".

Hall Media, Mittmedia, Sörmlands Media, VK Media – i kategorin "Bästa nya innehålls- eller prenumerationsinitiativ".

Mittmedia – i kategorin "Bästa användningen av ny teknik för att generera intäkter och engagemang".

Mittmedia – i kategorin "Bästa idéen för att öka sitt digitala läsande eller engagemang".

Mittmedia – i kategorin "Bästa användningen av dataanalys".

Omni – i kategorin "Bästa lanseringen av ett varumärke eller en produkt för att skapa ett målgruppssegment".

Schibsted – i kategorin "Bästa nya företagsinitiativ".

Upsala Nya Tidning – i kategorin "Bästa användningen av sociala medier".

Publicerad 2018-03-07 14.45Uppdaterad 2018-03-07 15.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: