Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Ytterligare ett lejon till Kärnhuset

Publicerad: 22 Juni 2016, 19:10
Uppdaterad: 22 Juni 2016, 17:31

CANNES LIONS 2016. Creative Data gav svenskt brons.


När priserna i kategorin Creative Data delades ut kunde Kärnhuset som enda svenska byrå plocka hem ett lejon.

Byrån belönas med brons för kampanjen "The train brain project" för Stockholmståg, ett dotterbolag till SJ.

"The train brain" är en tjänst som förutser förseningar i kollektivtrafiken för pendeltågsresenärerna i Stockholm.

RBK och MRM McCann som var nominerade för "Åland index – Baltic sea project" för Ålandsbanken respektive "Solcellsguiden" för Vattenfall blev däremot utan lejon.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.