Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Warc gör om Gunn Report

Publicerad: 24 Januari 2018, 07:56
Uppdaterad: 24 Januari 2018, 08:19

Lanserar stora förändringar nästa månad för att följa med i branschens utveckling.


Det globala indexet för kreativitet inom reklam står inför stora förändringar. Gunn Report, som ägs av marknadsföringsbolaget Warc, kommer i nästa månad lansera en stor reform i syfte att integrera Gunn-rapporten i sin ägare Warc.

En av de stora förändringarna blir att Gunn 100, rankningen som utser de mest kreativa annonserna, byråerna och varumärkena, numera kommer publiceras i samband med Warc 100, den årliga rankning över de bästa kampanjerna och företagen.

Anledningen till utvecklingen är, enligt ett pressmeddelande, att Warc vill återspegla hur branschen utvecklas.

Emma Wilkie, vd för Gunn Report:

– Det här är ett nytt och spännande kapitel för Gunn Report. Branschen har utvecklats väsentligt sedan Gunn-rapporten lanserades första gången 1999 och de viktigaste förändringarna som vi implementerar kommer att återspegla dessa branschförändringar, säger hon i pressmeddelandet.

Förändringen innebär att Gunn Report 2018 och Warc 100 båda presenteras under nästa månad.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.