Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Varumärket Siba går i graven

Netonnet Group samlar verksamheten under ett varumärke och börjar redan idag omvandla Siba-butikerna till Netonnet Lagershopar.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Maj 2016, 09:24
Uppdaterad: 16 Maj 2016, 09:31

Ämnen i artikeln:

SibaNetonnet

Netonnet Group väljer nu att samla verksamheten under varumärket Netonnet, vilket innebär att varumärket Siba skrotas.

E-handeln ska fortsätta utvecklas och en bred utbyggnad av Netonnets Lagershopar inleds – befintliga Siba-butiker kommer att omvandlas till Netonnet Lagershopar.

– Netonnet Group inleder en kraftfull satsning idag. Vi samlar de resurser och den långa erfarenhet som Siba och Netonnet byggt upp och skapar en tydlig riktning framåt. Fokus är nu att utveckla och expandera Netonnets framgångsrika varumärke och självbetjäningskoncept, säger Susanne Ehnbåge, vd på Netonnet Group, i ett pressmeddelande.

Koncernen har totalt 53 butiker i Norden, varav 38 inte är Lagershopar. Idag inleds omvandlingen av fyra Siba-butiker; Växjö, Västerås, Sundsvall och Svågertorp. Samtidigt påbörjas en genomgång av förutsättningarna på övriga orter, med målet att ha en konkret plan för omvandlingar och nya butikslägen senare i år.

Arbetet sker succesivt och väntas vara slutfört i slutet av 2017.

Ämnen i artikeln:

SibaNetonnet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.