Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Varumärke

E-handelsgurun: ”Därför är svenska bolag bättre rustade för att möta Amazon”

Publicerad: 26 September 2019, 11:14

Marknadsföringsprofessorn Peter Fader

Foto: Axel Duberg

E-handelsgurun och professorn Peter Fader blev den första akademikern som placerades på Ad Ages lista ”25 Marketing Technology Trailblazers”. I en intervju med Dagens Media berättar han om: ✓ Varför han ångrar begreppet ”kundcentricitet” ✓ Varför svenska bolag klarar konkurrensen från Amazon bättre än amerikanska ✓ Varför varumärkesbyggande kommunikation är överskattad


Ämnen i artikeln:

Nike

Peter Fader är professor i marknadsföring vid handelshögskolan Wharton vid Ivy League-skolan University of Pennsylvania. Har har varit på fakulteten i 33 år, men det var inte alls självklart att

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Nike

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.