Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

”Vad ska ni fråga Snowden?”

Publicerad: 22 mars 2017, 08:07
Uppdaterad: 22 mars 2017, 08:08

Edward Snowden.Visselblåsare.

Hallå där Michaela Pålsson, projektledare för Guldnyckeln som arrangeras i dag och där visselblåsaren Edward Snowden är en av talarna.


Vad kommer Snowden att prata om?

– Han kommer först och främst prata om sin resa. Det som han har varit med om, och vad han gjorde varför han gjorde, men även om datasäkerhet och big data. Sedan kommer vi ställa frågor från scenen.

Vad kommer ni att fråga?

– Jag kommer inte ihåg frågorna i detalj just nu, det är moderatorn som kommer att ställa frågorna, men vi kommer bland annat fråga honom om han någonsin kommer åka tillbaka till USA, och vad han tror är det största hotet mot datasäkerheten just nu.

Hur länge kommer han tala?

– Han kommer prata i 45 minuter, och sedan har vi ungefär 5-10 minuter till att ställa frågor.

Var han svår att få tag på?

– Vi har fått tag på honom via en agent, så det var inte så svårt, men jag har inte fått prata med honom personligen, bara via någon annan.

Guldnyckeln är en av Sveriges största reklamtävlingar. Den är inriktad på direkt marknadsföring och består dels av en inspirationsdag med föreläsare, dels en gala med prisutdelning. Bakom det årliga arrangemanget, som hålls på Annexet i Stockholm, står Swedma.  

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News