Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Urbanears satsar på svett

Publicerad: 30 Maj 2016, 12:43
Uppdaterad: 30 Maj 2016, 12:43

Urbanears nya sportkollektion marknadsförs med svettiga hörlurar.


Urbanears nya sportkollektion Urbanears Active har uppmärksammats för sina nytänkande specialutgåvor av kollektionen – de är nämligen redan använda och svettiga.

Urbanears har låtit personer kända inom mode, musik och sport genomföra ett hårt träningspass i Mojaveöknen i Kalifornien bärandes hörlurar från Active-kollektionen.

Dessa hörlurar har efter träningspasset förseglats, signerats och kommer nu att säljas på urbanears.com. De intäkter man får in från försälningen kommer gå till välgörenhet.

Urbanears skriver i ett pressmeddelande att de som lägger beslag på ett par hörlurar kan välja att spara dem som ett samlarobjekt eller att bryta förpackningen och använda hörlurarna. Man försäkrar att det inte är så farligt som det låter, då både headband och kuddar går att ta av och tvätta på de så kallade Hellas-hörlurarna.

Kampanjen är skapad av Perfect Fools som nyligen inledde samarbete med Urbanears.

De personer som svettats i ett par hörlurar är:

Amanda Bergman, svensk sångerska och medlem i bandet Amason.

Knox Robinsson löpcoach.

WildaBeast Adams, dansare och koreograf.

V V Brown, brittisk musiker.

Barbie Ferreira, amerikansk modell.

Bonnie Strange, tysk modeikon.

Nadege Winter, fransk entreprenör.

Ebba Elfstrand

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.