Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Marknadsföring

United Influencers i avtal med Elle

"Vi har märkt att Sverige och Norge ligger långt före resten av världen när det gäller att jobba professionellt och strategiskt med influencer marketing", säger Louise Fuchs på United Influencers.

United Influencers tar klivet ut på en internationell marknad i och med samarbete med Elle International.


Publicerad 2018-07-12 09:44

Ämnen i artikeln:

United Influencers

Dela artikeln:

United Influencers sluter ett kommersiellt avtal tillsammans med Elle International. Avtalet innebär att United Influencers kommer fungera som en strategisk partner till Elle och byrån kommer ta fram lösningar som sedan matchas ihop med influencers.

Samarbetet är ett viktigt steg för United Influencers att expandera och hävda sig på en internationell marknad.

Elle når idag över 75 miljoner människor online och har runt 33 miljoner tidningsläsare varje månad.

– Efter att påbörjat vårt arbete på den internationella marknaden, har vi märkt att Sverige och Norge ligger långt före resten av världen när det gäller att jobba professionellt och strategiskt med influencer marketing, säger Louise Fuchs, vd för United Influencers International och Sverige, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Den expertis som vi på United Influencers sitter på idag är oerhört värdefull globalt, vilket vi tillika den internationella avdelningen på Elle har förstått. Nu ska vi kombinera vår kunskap med Elles starka varumärke och satsa stenhårt över hela världen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.