Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Uniqlo teamar upp med Roger Federer

Tennisstjärnan blir global varumärkesambassadör för det japanska modehuset, och kommer att representera Uniqlo under alla årets matcher.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 03 Juli 2018, 06:03
Uppdaterad: 03 Juli 2018, 06:03

Ämnen i artikeln:

Uniqlo

Tennisstjärnan Roger Federer blir global varumärkesambassadör för Uniqlo.

Det japanska klädvarumärket Uniqlo, som just gjort sin inmarsch i Sverige, knyter till sig tennisstjärnan Roger Federer som global varumärkesambassadör.

Ambassadörsskap innebär att Federer kommer att representera Uniqlo på alla tennisturneringar han spelar i år.

Tadashi Yanai som är retailchef och grundare på det japanska klädvarumärket kommenterar:

– Roger Federer är en av historiens främsta idrottsmän och min respekt för honom sträcker sig bortom sportens värld. Vårt partneskap kommer att handla om innovation både på och utanför tennisplanen. Vi delar samma mål om att skapa positiv förändring i världen, och vill hjälpa Roger Federer att ta tennis till nya platser, samtidigt som vi utforskar områden som teknologi och design med honom.

Uniqlo:s filosofi, som de kallar för Lifewear, är att skapa "perfekta och bekväma kläder som möter alla människors behov i vardagen".

Den nya Uniqlobutiken, som öppnar i augusti i år, kommer att fylla fyra våningar och 1580 kvadratmeter i Sverigehuset på Hamngatan.

Ämnen i artikeln:

Uniqlo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.