Gå direkt till textinnehållet

Uniqlo teamar upp med Roger Federer

Tennisstjärnan Roger Federer blir global varumärkesambassadör för Uniqlo.

Tennisstjärnan blir global varumärkesambassadör för det japanska modehuset, och kommer att representera Uniqlo under alla årets matcher.

Det japanska klädvarumärket Uniqlo, som just gjort sin inmarsch i Sverige, knyter till sig tennisstjärnan Roger Federer som global varumärkesambassadör.

Ambassadörsskap innebär att Federer kommer att representera Uniqlo på alla tennisturneringar han spelar i år.

Tadashi Yanai som är retailchef och grundare på det japanska klädvarumärket kommenterar:

– Roger Federer är en av historiens främsta idrottsmän och min respekt för honom sträcker sig bortom sportens värld. Vårt partneskap kommer att handla om innovation både på och utanför tennisplanen. Vi delar samma mål om att skapa positiv förändring i världen, och vill hjälpa Roger Federer att ta tennis till nya platser, samtidigt som vi utforskar områden som teknologi och design med honom.

Uniqlo:s filosofi, som de kallar för Lifewear, är att skapa "perfekta och bekväma kläder som möter alla människors behov i vardagen".

Den nya Uniqlobutiken, som öppnar i augusti i år, kommer att fylla fyra våningar och 1580 kvadratmeter i Sverigehuset på Hamngatan.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-07-03 06.03Uppdaterad 2018-07-03 06.03

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: