tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Uber ska ge Manchester United-fans skjuts

Publicerad: 12 januari 2017, 14:26
Uppdaterad: 12 januari 2017, 15:04

Fotbollslaget Manchester United inleder globalt samarbete med Uber för att underlätta för fansen.


HF

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

För att göra det enklare för Manchester Uniteds fans att ta sig till och från arenan "Old Trafford" har fotbollslaget inlett ett samarbete med Uber, skriver Di via Finwire.

Enligt Manchester Uniteds webbsida kommer man inrätta särskilda zoner vid arenan där fansen kan bli hämtade eller släppta av Ubers bilar.

Samarbetet är det första av sitt slag för fotbollsklubben och sträcker sig även utanför Englands gränser.

Tanken är även att Uber ska föra samman lagets fans som finns utspridda över flera olika länder. "Wherever you watch the game. Get there with Uber", lyder kampanjens budskap.

– Supportrar kommer att säga att resan till och från en match, oavsett om de tittar på Old Trafford eller en annan plats på andra sidan jorden, är en viktig del av erfarenhet från matchdagen. Att arbeta med Uber kommer förbättra den upplevelsen för våra 659 miljoner följare, både hemma och utomlands, genom att ge dem Old Trafford och Manchester Uniteds anda genom olika upplevelser och interaktiva kampanjer, säger Richard Arnold, Manchester Uniteds koncernchef.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev