Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Marknadsföring

Twitter lanserar "promoted stickers"

Pepsi är första samarbetspartnern när Twitter lanserar varumärkes-stickers.


Publicerad 2016-08-15 14:10

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:

För ett par veckor sedan lanserade Twitter sina första stickers, vilket därmed erbjöd ett nytt sätt för användarna att dekorera de foton man delar inom nätverket med en uppsjö av accessoarer, emojis och andra rekvisita.

Nu utökar Twitter funktionen genom att lansera "promoted stickers", digitala klistermärken som alltså varumärken står bakom. Det skriver Techcrunch.

Twitter förklarar i en blogpost:

"Foton med ett varumärkes stickers delas med alla användarens följare, vilket ger bolaget möjlighet att presenteras av sina fans på ett autentiskt vis".

Pepsi är det första varumärket som går in i Twitters "promoted stickers", vilket innebär att användare nu kan använda digitala klistermärken designade av läskföretaget i sina foton.

När användare delar foton med Pepsis stickers, dyker automatiskt en hashtag upp i tweeten vilket gör det möjligt för bolaget att hålla koll på vilka som använder sig av Pepsi-stickers. Möjligtvis för att hitta nya vägar till marknadsföring framöver, enligt Techcrunch.

När Twitter förra året började ge varumärken möjlighet att betala för emojis var det ironiskt nog Coca-Cola som var först ut som ny samarbetspartner.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.