Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Tummen upp för ny design

Publicerad: 1 September 2016, 08:55
Uppdaterad: 1 September 2016, 08:55

Åbro låter fansen bestämma utseendet på premiumlinjen ”Bryggmästarens” genom öppen tävling.


Ämnen i artikeln:

Åbro

Åbro gör om designen på bästsäljaren Bryggmästarens. Och det nya utseendet för produktlinjen ska mejslas fram genom en öppen tävling.

– Vi är ett familjeägt bryggeri från Småland. Vi krigar varje dag för att klara av tuff konkurrens från multinationella storbolag. Därför kändes det självklart att utlysa en tävling där alla i Sverige, från glada amatörer till stora bolag ges möjlighet att skänka ny form åt vårt flaggskepp Bryggmästarens, kommenterar Henrik Dunge, vd och ägare i fjärde generation på Åbro Bryggeri.

Under två månader – till och med den 1 november – kan vem som helst lämna förslag på en ny design till juryn bestående av bland andra Alexander Stutterheim och Åbro Bryggeriers vd Henrik Dunge.

Förslaget laddas upp via tävlingssajten.

Vinnaren utannonseras den 11 november och belönas med 250 000 kronor, och vid kapacitet, även möjligheten att producera ut alla enheter.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åbro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.