Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

TUI sponsrar Let’s dance

Publicerad: 7 Mars 2017, 13:52
Uppdaterad: 7 Mars 2017, 13:57

Fungerat bra. Johan Ydring och Anna Laestadius tycker att bytet från Fritidsresor till Tui har gått över förväntan.

Foto: Janne Naess

Johan Ydring som är mediechef på TUI: "Vår primära målgrupp går helt i linje med TV-programmets."


Ämnen i artikeln:

TUILets dance

Researrangörer TUI blir en av huvudsponsorerna av årets säsong av Let’s dance. Samarbetet är en fortsatt del av TUI:s varumärkesetablering för att öka kännedomen om varumärket bland huvudsakligen barnfamiljer.

TUI som bytte namn från Fritidsresor i november 2016, började kommunicera namnbytet bland annat genom ett sponsorskap för vädret i TV4 Nyhetsmorgon, en månad i förväg. Let’s dance blir en naturlig förlängning av ett redan upparbetat format, skriver researrangören.

- Vi letar ständigt efter nya sätta att vara relevanta för våra kunder. Eftersom Let’s dance är ett av de absolut starkaste programvarumärkena i Sverige och vår primära målgrupp går helt i linje med TV-programmets – känns det naturligt att TUI, ett av de starkaste varumärkena inom resebranschen – kliver in som huvudsponsor, säger Johan Ydring som är mediachef på TUI i Sverige.

Som sponsor till Let's dance får TUI exponering i elva direktsända tävlingar under våren på TV4 och på TV4 play samt på programsajten.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TUILets dance

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.