Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Trender

Svenskt Tenn vinner signumpriset

Publicerad: 21 Januari 2016, 13:03
Uppdaterad: 21 Januari 2016, 13:04

Svenskt Tenn prisas för sitt varumärkesarbete.


Formex, Netto, Melodifestivalen, Malmö FF, Middagsfrid, Svenskt Tenn och Hasseluddens Yasuragi slogs om att vinna årets upplaga av Signumpriset.

Signumpriset, instiftat av Groth & Co, har delats ut sedan 1995 och belönar de nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sina varumärken.

Nu står det klart att Svenskt Tenn vinner Signumpriset 2016.

”Juryn imponerades av hur varumärket Svenskt Tenn står för både historia och det moderna. Genom marknadsföring har de förvaltat sitt arv på ett skickligt sätt. Svenskt Tenn arbetar strukturerat med varumärket och har en varumärkesstrategi som innefattar både tydliga interna styrdokument och juridiskt skydd på berörda marknader. Företaget lägger också stor vikt att den egna personalen känner till företagets historia. Juryn tog även fasta på att Svenskt Tenn skänker överskottet till forskning och utveckling inom främst medicin och ekologi”, heter det i motiveringen.

Signumpriset delas ut för 22:a året i rad. Tidigare vinnare är: Lantmännen, Icehotel, Hästens, Gröna Lund, Indiska, Findus, Fjällräven, Marimekko, Löfbergs Lila, ICA, Tetra Pak, Svenska Dagbladet, Absolut, Atlas Copco, Flygt, Carlsberg, Bang & Olufsen, Statoil, AGA, Ramlösa och Volvo.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.