Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Tre svenska lejon i nya kategorin

Publicerad: 21 Juni 2016, 19:13
Uppdaterad: 21 Juni 2016, 14:03

CANNES LIONS 2016. Tre bronslejon i Digital Craft.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

DDB Stockholm, Forsman & Bodenfors och We are yours tog alla hem varsitt bronslejon i Digital Craft.

DDB för "Recruitment services" för Försvarsmakten, Forsman & Bodenfors för "Slow down gps" för If och We are your för "Explore Stockholm" för Taxi Stockholm.

Det är första året som kategorin är en del av Cannes Lions.

– Vi har definierat en ny kategori, det har inte varit lätt. Men vi har haft en väldigt passionerad jury, säger juryordföaranden Wesley Ter Haar, grundare av Mediamonks.

Philip Thomas, vd för Cannes Lions sedan 2006, förklarar varför man beslutat att införa kategorin Digital Craft:

– Cyber och mobile växte så mycket att till slut ska jurygrupperna att "det finns en massa jobb här som vi inte kan bedöma". Det är en feedback som vi fått under några år, så därför har vi gjort såhär.

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.