Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Tidigare Schibsted-chefen Pär Ekroth blir Swishs första marknadschef

Pär Ekroth, tidigare varumärkesansvarig på Schibsted, blir Swishs första marknadschef.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 28 Juni 2018, 13:21
Uppdaterad: 28 Juni 2018, 13:30

Ämnen i artikeln:

SwishSchibsted

Pär Ekroth.

Det är DI Digital som berättar att svenska betalappen Swish anställer sin första marknadschef. Vd Anna-Lena Wretman vill bygga en ordentlig marknadsavdelning och har därför rekryterat Pär Ekroth, som tidigare varit varumärkesansvarig på Schibsted.

Hans uppdrag blir att hjälpa Swish nå ut tydligare och längre med målet att öka användningen av Swish, inte minst bland företag.

– Swish har ju byggts gemensamt av bankerna sedan starten hösten 2012 och fram till för 1,5 år sedan, då jag tillträdde som vd. Sedan dess har vi byggt upp ett eget bolag med 11 medarbetare. Vi har ett av Sveriges starkaste varumärke och ett av de mest rekommenderade. Nu gäller det att säkra upp varumärkes- och marknadsföringssidan, säger Anna-Lena Wretman till DI Digital.

Ämnen i artikeln:

SwishSchibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.