Gå direkt till textinnehållet

Tidigare Schibsted-chefen Pär Ekroth blir Swishs första marknadschef

Pär Ekroth.

Pär Ekroth, tidigare varumärkesansvarig på Schibsted, blir Swishs första marknadschef.

Det är DI Digital som berättar att svenska betalappen Swish anställer sin första marknadschef. Vd Anna-Lena Wretman vill bygga en ordentlig marknadsavdelning och har därför rekryterat Pär Ekroth, som tidigare varit varumärkesansvarig på Schibsted.

Hans uppdrag blir att hjälpa Swish nå ut tydligare och längre med målet att öka användningen av Swish, inte minst bland företag.

– Swish har ju byggts gemensamt av bankerna sedan starten hösten 2012 och fram till för 1,5 år sedan, då jag tillträdde som vd. Sedan dess har vi byggt upp ett eget bolag med 11 medarbetare. Vi har ett av Sveriges starkaste varumärke och ett av de mest rekommenderade. Nu gäller det att säkra upp varumärkes- och marknadsföringssidan, säger Anna-Lena Wretman till DI Digital.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-06-28 13.21Uppdaterad 2018-06-28 13.30

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: