Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

"The Skin Collection" prisas

Publicerad: 21 juni 2016, 19:05
Uppdaterad: 21 juni 2016, 15:28

CANNES LIONS 2016. Garbergs plockar hem ett lejon i Product Design.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Byrån Garbergs tilldelas ett produktdesignlejon för Björn Borgkampanjen "The skin collection".

Det var inför FN-dagen mot rasdiskriminering tidigare i år som Björn Borg lanserade kampanjen. Idéen med kampanjen var att uppmärksamma att trots att 84 procent av världens befolkning har en annan hudton än vit finns det få "hudfärgade" underkläder för folk med annan hudton.

Grand Prix gick till brittiska Google Creative Lab och deras tyg med invävda koppartrådar. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev