Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

"The Skin Collection" prisas

Publicerad: 21 Juni 2016, 19:05
Uppdaterad: 21 Juni 2016, 15:28

CANNES LIONS 2016. Garbergs plockar hem ett lejon i Product Design.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Byrån Garbergs tilldelas ett produktdesignlejon för Björn Borgkampanjen "The skin collection".

Det var inför FN-dagen mot rasdiskriminering tidigare i år som Björn Borg lanserade kampanjen. Idéen med kampanjen var att uppmärksamma att trots att 84 procent av världens befolkning har en annan hudton än vit finns det få "hudfärgade" underkläder för folk med annan hudton.

Grand Prix gick till brittiska Google Creative Lab och deras tyg med invävda koppartrådar. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.