Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Systembolaget om vinsten: "Fantastiskt"

Systembolaget och Forsman & Bodenfors vinner förstapris i årets 100-wattare.


Publicerad 2016-11-25 15:05
Uppdaterad 2016-11-28 09:19

Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Dela artikeln:

Systembolaget och Forsman & Bodenfors vann guld i kategorin årets konsument-kampanj under årets 100-wattare.

Carolina Nilsson, chef digital utveckling Systembolaget om vinsten:

Hur känns det?

– Fantastiskt. Vi bidrar faktiskt till samhällsnytta och det här priset känns jättekul, säger Carolina Nilsson, chef för digital utveckling på Systembolaget, om vinsten.

Vad gör kampanjen effektiv?

– Vi pratar på ett bra sätt om något som är svårt att prata om och samtidigt påvisar den nytta som Systembolaget gör.

Leif Sorte, på Forsman & Bodenfors, hur kom ni fram till idén?

– Vi började med en kampanj som kommunicerade hur man jobbar med vinstsyfte och ställer det mot Systembolagets roll i samhället. Det blev väldigt uppskattat så vi satsade med fler delar.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.