Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Systembolaget om vinsten: "Fantastiskt"

Publicerad: 25 November 2016, 15:05
Uppdaterad: 28 November 2016, 09:19

Systembolaget och Forsman & Bodenfors vinner förstapris i årets 100-wattare.


Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Systembolaget och Forsman & Bodenfors vann guld i kategorin årets konsument-kampanj under årets 100-wattare.

Carolina Nilsson, chef digital utveckling Systembolaget om vinsten:

Hur känns det?

– Fantastiskt. Vi bidrar faktiskt till samhällsnytta och det här priset känns jättekul, säger Carolina Nilsson, chef för digital utveckling på Systembolaget, om vinsten.

Vad gör kampanjen effektiv?

– Vi pratar på ett bra sätt om något som är svårt att prata om och samtidigt påvisar den nytta som Systembolaget gör.

Leif Sorte, på Forsman & Bodenfors, hur kom ni fram till idén?

– Vi började med en kampanj som kommunicerade hur man jobbar med vinstsyfte och ställer det mot Systembolagets roll i samhället. Det blev väldigt uppskattat så vi satsade med fler delar.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev