måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Synoptik får ny grafisk profil

Publicerad: 25 augusti 2016, 06:52
Uppdaterad: 25 augusti 2016, 06:52

Vill modernisera kedjans logga och bättre spegla företagets värderingar.

Ämnen i artikeln:

Synoptik

HF

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Förutom att förnya företagets visuella identitet vill Synoptik kommunicera företagets fokus på kundservice.

Den grafiska profilen lanseras i alla Synpotiks butiker och plattformar i Sverige idag.

– Som en del av arbetet med att bli Sveriges mest rekommenderade optiker har vi tagit fram en grafisk profil som bättre kommunicerar vad vi står för och som även moderniserar oss visuellt, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör för Synoptik i ett pressmeddelande.

Alla delar i den grafiska profilen byts ut – logotyp, typsnitt och manér.

Tanken med det grafiska ögat är att den ska ge en känsla av öppenhet och transparens.

Den "mänskliga figuren i orange", med armarna utsträckta som i en omfamning inuti ögat ska symboliserar värme, service och omtanke. Egenskaper som Synoptik menar speglar företagets värderingar och styrkor.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev