Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Synoptik får ny grafisk profil

Vill modernisera kedjans logga och bättre spegla företagets värderingar.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Augusti 2016, 06:52
Uppdaterad: 25 Augusti 2016, 06:52

Ämnen i artikeln:

Synoptik

Förutom att förnya företagets visuella identitet vill Synoptik kommunicera företagets fokus på kundservice.

Den grafiska profilen lanseras i alla Synpotiks butiker och plattformar i Sverige idag.

– Som en del av arbetet med att bli Sveriges mest rekommenderade optiker har vi tagit fram en grafisk profil som bättre kommunicerar vad vi står för och som även moderniserar oss visuellt, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör för Synoptik i ett pressmeddelande.

Alla delar i den grafiska profilen byts ut – logotyp, typsnitt och manér.

Tanken med det grafiska ögat är att den ska ge en känsla av öppenhet och transparens.

Den "mänskliga figuren i orange", med armarna utsträckta som i en omfamning inuti ögat ska symboliserar värme, service och omtanke. Egenskaper som Synoptik menar speglar företagets värderingar och styrkor.

Ämnen i artikeln:

Synoptik

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.