Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Sveriges Annonsörer får ny styrelse och ordförande

Publicerad: 12 Maj 2017, 10:09
Uppdaterad: 15 Maj 2017, 07:01

Bild 1/2  Leif Börjesson på Spendrups tar över ordförandeposten. Foto: Press

Leif Börjesson, marknadsdirektör på Spendrups tar över ordförandeposten från Mats Liedholm, Ica. Samtidigt tar sex nya annonsörer plats i styrelsen.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerMats Liedholm

Eter fyra år som styrelseordförande valde Mats Liedholm, marknadsdirektör på Ica, att kliva åt sidan. Han är dock fortsatt kvar i styrelsen som ledamot.

Den nye styrelseordförande blev Leif Börjesson, tilll vardags marknadsdirektör på Spendrups.

– Det känns hedrande, spännande och det är stora skor att fylla när man tar över som styrelseordförande efter Mats Liedholm som har varit en exemplarisk ordförande under fyra år, säger Leif Börjesson i ett pressmeddelande.

Leif Börjesson tycker att en av de viktigaste frågorna att driva är transparensen i digitala medieköp.

– Den är central både för dagens och morgondagens marknadsförare. Men viktigast för mig är att verkligen förstå vilka frågor våra medlemmar tycker är viktiga att vi driver. Det är ju därför vi finns, säger Leif Börjesson.

Nya ledamöter i styrelsen är: Lars Axelsson, Telia, Michael Grimborg, Synsam, Stina Liljekvist, Skandia, Ann Lindell Saeby, NCC, Frippe Stenberg, Scandic Hotels samt Lina Vicsai, AMF fastigheter.

Hela den nya styrelsen:

Leif Börjesson, Spendrups (ordförande)

Anders Forssten, Leos Lekland (vice ordförande)

Pernilla Oldmark, Cab Online Group (vice ordförande)

Staffan Ekstam, McDonald's

Peter Jannerö, Zound Industries

Mats Liedholm, ICA

Karolina Åhs, K-Rauta

Lars Axelsson, Telia

Michael Grimborg, Synsam

Stina Liljekvist, Skandia

Ann Lindell Saeby, NCC

Frippe Stenberg, Scandic Hotels

Lina Vicsai, AMF Fastigheter

Anders Ericson, Sveriges Annonsörer

Alex Hartelius


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev