Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Sverigepremiär för Uniqlo

Publicerad: 17 Januari 2018, 07:18
Uppdaterad: 17 Januari 2018, 12:54

Den japanska modekedjan Uniqlo kommer till Sverige. Foto: Wikimedia

Modekedjan tar över en hel byggnad i Stockholm City – och planerar fortsatt expansion i Europa.


Den nya butiken, som öppnar hösten 2018, kommer att fylla fyra våningar och 1580 kvadratmeter i Sverigehuset på Hamngatan.

Tadashi Yanai är retailchef på den japanska –globala – modekedjan:

– Vi är oerhört stolta och känner en stor ära inför vår lansering i Sverige under 2018, året som också innebär 150 år av diplomatiska relationer mellan Japan och Sverige, kommenterar han, och fortsätter:

– Vår introduktion på den svenska marknaden innebär också vår första etablering i Norden vilket stämmer väl överens med våra planer på fortsatt expansion i Europa. Sverige är en av världens mest innovativa nationer och är ett land som uppskattar såväl teknologi som design och är ledande inom modern livsstil. Jag hoppas att det svenska folket kommer att ta till sig vårt koncept LifeWear och göra det till sitt, avslutar han.

Läs även: Uniqlo om lanseringen i Sverige

Uniqlo:s filosofi, som de kallar för Lifewear, är att skapa "perfekta och bekväma kläder som möter alla människors behov i vardagen".

Dagens Media har sökt Uniqlos kontaktperson i Sverige för en kommentar kring modekedjans marknadsföringsplaner.

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.